FANDOM

W uniwersum Pradawnej Mocy występują dwa oddzielone od siebie "lądy":

TETYDIA Edytuj

O kontynencie Tetydia nie wiele jest wiadomości w Pradawna Moc: Arkadia(Tom I). Na Tetydii wybuchła wielka wojna za sprawą "Imperium", które chciało przejąć władzę nad całym światem. Gdy pozostały im do podbicia ostatnie narody to władcy tych krain po krótkich walkach poddali się lecz poniektórzy lordowie i jarlowie z tych narodów nie posłuchali swoich królów i zjednoczyli się w Wielkiej Rebelii tworząc tym samym największy opór przeciwko Imperium w czasie Wojny Tetydyjskiej, który zadał przeciwko okupantom największe straty. Kiedy okazało się, że nie mają szans w wojnie zdecydowali się zabrać jak najwięcej buntowników i obywateli na statki po czym wyruszyć w morze by odnaleźć legendarny kontynent Arkadie.

ARKADIA Edytuj

Arkadia to mały kontynent, który przez Tetydian był uważany za "legendę o lepszym świecie". Po wynalezieniu pierwszych statków będących wstanie pływać na duże odległości ruszało mnóstwo wypraw w poszukiwaniu tego kontynentu. Ludzi w szczególności przyciągały legendy o niezwykłych bogactwach tj. złoto. Nie, które bardziej fantastyczne legendy opowiadały o lejącym się ze źródeł winie i miodzie, oraz o najpiękniejszych i wiecznie młodych kobietach, a czasem nawet mówiono, że zamieszkują ją bogowie. Większość wypraw nie powróciła, więc nie wiadomo, czy odnaleźli mityczną krainę, czy nie, część jednak powróciła z niczym. Pierwszą wyprawą o, której wiadomo(w Tomie I), że dotarła do Arkadii to uciekinierzy z Tetydii pod wodzą m.i.n Jarla Rodrika Suriona, który po dopłynięciu do lądu założył jedno z kilku państw kolonistów(Królestwo Alodiańskie) i został jego królem. Arkadia faktycznie okazała się niesamowita. Z niewyjaśnionych panują na niej ogromne różnice klimatyczne pomimo niezbyt wielkiego terenu co dziwi wszystkich uczonych. Na północy są zimne i pokryte śniegiem tereny Frostmaru, natomiast na południu istnieją dwie krainy pustynne: zamieszkiwana Arhasla oraz zbyt gorąca, by ktokolwiek się do niej zapuszczał Ninatla(dalej na południu). W centrum kontynentu istnieje zielony i piękny Harvest Land. Najmniejszą krainą są górzyste tereny Hard Rocks, które oddzielają Harvest Land od Frostmaru.

Kontynent Arkadia liczy sobie ponad 4000km długości(prawie 3 miesiące marszu) oraz około 2800 szerokości(ponad dwa miesiące marszu) oraz około 4650km(ponad 100dni marszu) po przekątnej.

Więcej informacji później...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki